Ce beneficii are uleiul de cocos in alimentatie?

Uleiul de cocos poate fi numit un super aliment. De ce? Pentru ca este bun la toate si il poti folosi in alimentatia ta, pentru a pierde cateva kilograme sau chiar pentru a arata mai bine, cu ajutorul tratamentelor de infrumusetare. Pentru ca un organism sanatos se cladeste din interior, astazi vom discuta despre uleiul de cocos in alimentatie si cum poate fi acesta integrat in meniul tau obisnuit.

De ce sa folosesti uleiul de cocos in alimentatia ta? 


Pregatirea mancarii printr-un proces termic nu este intotdeauna atat de usoara pe cat pare si pot aparea in timp anumite afectiuni datorate tehnicilor nepotrivite de gatire. Printre aceste tehnici amintim si prajirea, care se face de fiecare data in ulei incins. Stim ca uleiul de masline este preferat in locul celui de floarea soarelui, dar la temperaturi ridicate acesta se comporta la fel ca uleiul de floarea-soarelui. De aceea te sfatuim sa folosesti uleiul de cocos, pentru ca este mai stabil la temperaturi inalte si are un punct de fumegare mai inalt. Asta inseamna ca trebuie sa atinga o temperatura mai ridicata pentru a deveni daunator organismului. In plus, uleiul de cocos in alimentatie te ajuta sa pastrezi colesterolul la un nivel normal.


Cum integrezi uleiul de cocos in meniul tau obisnuit?


In bauturi calde sau in smoothie-uri

Iti place sa bei in fiecare dimineata o cana de ceai sau de cafea? Pune o lingurita de ulei de cocos in ceasca si amesteca pana cand acesta se dizolva si creeaza o textura cremoasa si placuta. Astfel dai un gust special bauturii tale preferate de dimineata si o faci si mai sanatoasa. Daca esti fan smoothie-uri si bauturi din fructe, avem o solutie si pentru tine. Adauga in smoothie o lingura sau chiar doua de ulei de cocos, dupa ce ai dat deja fructele prin blender. Daca vrei o textura mai cremoasa, poti topi incet uleiul si sa il adaugi la final in blender.

In mese principale care au nevoie de ulei pentru a fi gatite termic

Inlocuieste uleiul de floarea soarelui sau uleiul de masline cu uleiul de cocos. Este alegerea perfecta datorita continutului mare de grasimi saturate stabile si punctului ridicat de fumegare. Daca pregatesti legume pe care vrei sa le tragi putin la tigaie, friptura si chiar si gustari pentru micul dejun, foloseste uleiul de cocos.


In prajituri sau mese pregatite la cuptor

Daca iti place sa folosesti untul in orice masa pe care o gatesti, te anuntam ca il poti inlocui fara prea mult efort cu uleiul de cocos. Prajiturile care au nevoie de unt sau margarina pot fi pregatite cu ulei de cocos, dar si friptura sau legumele pregatite la cuptor sunt usor si sanatos de gatit astfel.
Care dintre  metodele de mai sus ti se pare cea mai pentrivita pentru a introduce uleiul de cocos in meniul tau obisnuit?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu